Forum Polskich Bonsaistów
akacja bonsai - Wersja do druku

+- Forum Polskich Bonsaistów (http://bonsaiforum.pl)
+-- Dział: DLA WSZYSTKICH (http://bonsaiforum.pl/forum-3.html)
+--- Dział: FORUM DLA POCZĄTKUJACYCH (http://bonsaiforum.pl/forum-6.html)
+--- Wątek: akacja bonsai (/thread-1198.html)



akacja bonsai - alvar666 - 06-20-2011

witam, mam pytanko czy taka zwykła polska akacja co rośnie sobie w lasach nadaje sie na bonsai?? bo w necie jest tylko coś o akacji srebrzystej??


Re: akacja bonsai - seedkris - 06-20-2011

W polskich lasach nie rosną akacje. Mogą występować drzewa podobne o nazwie robinia pseudoacacia.


Re: akacja bonsai - loongi - 06-21-2011

Obok mojego domu rośnie kilka tych drzew, ja nie mam zbyt dużego doświadczenia z tymi roślinami jako bonsai, ale widocznie da się z nich coś ukręcić:    
   

A i jeszcze jedno, gdzieś czytałem o tym, że robinia ma duże zdolności regeneracji systemu korzeniowego.


Re: akacja bonsai - alvar666 - 06-22-2011

no własnie o takie mi chodziło Smile nom wszyscy mówią na to akacja wiec i ja tak na nie mówie nie wiem jak naprawde sie to nazywa po łacinie czy jak tam Big Grin a możesz cos powiedzieć o hodowli?? jaka ziemia nawożenie itp?? czy sam wszystko dozujesz, sprawdzasz metodą prób i błędów?? pozdrawiam wszystkich Smile


Re: akacja bonsai - loongi - 06-23-2011

Nie mogę Ci dużo powiedzieć o tych roślinach pod kątem bonsai. Jak dotąd wykopałem tylko jedną sztukę na jesień ale nawet do wiosny nie dotrwała, bardziej niż mnie podobała się mojemu kochanemu czworonogowi, tak nawiasem podobały mu się też jałowiec i sosna.
Tak jak mówiłem nie mam dużego doświdczenia w bonsai ani tym bardziej z robiniami, jedyne co zaobserwowałem to, to że od korzeni wyrasta bardzo dużo odrostów które musze wyrywac z trawnika. Nie wyrywane beda rosły i tworzyły nowe drzewa (istotne przy kopaniu yamadori, jak sie trafi na korzeń o obwodzie powiedzmy 30-40 cm).