Forum Polskich Bonsaistów
REGULAMIN FORUM POLSKICH BONSAISTÓW - Wersja do druku

+- Forum Polskich Bonsaistów (http://bonsaiforum.pl)
+-- Dział: DLA WSZYSTKICH (http://bonsaiforum.pl/forum-3.html)
+--- Dział: REGULAMIN FORUM (http://bonsaiforum.pl/forum-8.html)
+--- Wątek: REGULAMIN FORUM POLSKICH BONSAISTÓW (/thread-1426.html)



REGULAMIN FORUM POLSKICH BONSAISTÓW - administrator - 05-06-2012

§1
Zagadnienia ogólne
1. FORUM POLSKICH BONSAISTÓW został stworzony w celu wymiany poglądów między jego użytkownikami.
2. Korzystanie z FORUM POLSKICH BOSAISTÓW jest bezpłatne.
3. Administratorzy i moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za treści postów umieszczanych przez użytkowników na łamach FORUM.
4. Użytkownikiem forum o nieograniczonych uprawnieniach zajmujący się prawidłowym funkcjonowaniem oprogramowania oraz pełniący funkcję nadzorujące nad właściwym rozwojem forum jest administrator.
5. Moderator to użytkownik forum o ograniczonych do edycji postów, nadawania użytkownikom ostrzeżeń, przenoszenia i dzielenia tematów uprawnieniach. Użytkownik pełniący funkcję kontrolną nad pisanymi postami.
6. Użytkownik zarejestrowany to osoba, która korzysta z ogólnodostępnych funkcji forum i nie posiada uprawnień moderatora oraz administratora.

§2
Administrator
1. Administrator posiada nieograniczone uprawnienia względem działania forum oraz użytkowników forum.
2. Stanowi jednostkę kontrolną nad grupą moderatorów.
3. W kwestiach spornych decyzja administratora jest ostateczna.
4. Banowanie, ograniczanie uprawnień użytkowników oraz moderatorów, należy do ostatecznych narzędzi administrowania forum.
5. Na wniosek odpowiednich władz właściciel serwera oraz administrator ma prawo do udzielenia informacji poufnych o użytkowniku. W innych przypadkach nie jest to możliwe.
6. Uwagi administratora zostają oznaczone kolorem czerwonym i skrótem: ADMIN

§3
Moderator
1. Moderator to zarejestrowany użytkownik zobowiązany przez administratora do funkcji kontrolnych nad pisanymi postami oraz tworzonymi przez użytkowników wątkami.
2. Moderator może przydzielić ostrzeżenie użytkownikowi za nieprzestrzeganie niniejszego regulaminu.
3. Moderator ma prawo do edycji i przenoszenia postów oraz dzielenia i łączenia wątków.
4. Moderator ma prawo do wykorzystania w pełni swoich uprawnień w celu prawidłowego rozwoju forum pod względem merytorycznym.
5. Moderator nie ma prawa do edycji postów w celu zmiany sensu wypowiedzi innego użytkownika.
6. Uwagi moderatora zostają oznaczone kolorem niebieskim i skrótem: MOD


§4
Użytkownik zarejestrowany
1. Użytkownik forum to zarejestrowana osoba o pełnych prawach do korzystania z ogólnodostępnych opcji forum.
2. Użytkownik zobowiązany jest do wypełnienia w swoim profilu pola "imię i nazwisko".
3. Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego regulaminu.
4. Za działania spamujące forum użytkownikowi może zostać przyznane ostrzeżenie lub może zostać zbanowany jego numer IP.
5. Adresy IP użytkowników są rejestrowane automatycznie przez oprogramowanie forum.
6. Użytkownik, który nie napisał żadnego postu przez okres 6 miesięcy zostaje automatycznie skreślony z listy użytkowników.

§5
Korzystanie z forum


1. Aktywacji kont nowych użytkowników i dezaktywowanych starych kont dokonuje administrator po sprawdzeniu zgodności konta do regulaminu.
2. Każdy temat powinien zostać oznaczony i nazwany prawidłowo poprzez sformułowanie tagów, dzięki którym działanie wyszukiwarki będzie usprawnione.
3. Nowy wątek powinien zostać przez użytkownika prawidłowo zaklasyfikowany do odpowiedniego działu na forum. W przeciwnym wypadku wątek może zostać usunięty lub przeniesiony.
4. Zabrania się umieszczania zdjęć i innych materiałów na łamach forum oraz w profilu przeznaczonych dla osób dorosłych.
5. Zobowiązuje się użytkowników do umieszczania zdjęć odpowiedniej jakości (nasycenie, głębia, kadr, ostrość i wielkość).
6. Zobowiązuje się użytkowników do zachowywania zasad polskiej pisowni i schludności formy wypowiedzi.
7. Umieszczone linki w postach lub w profilu do stron komercyjnych lub przeznaczonych dla osób dorosłych bez zgody administratora mogą zostać usunięte a użytkownikowi może zostać przyznane ostrzeżenie.
8. Zabrania się kolorowania czcionek na odcienie kolorów: niebieski i czerwony.
9. Zabrania się nadużywania narzędzi do edycji treści. Informacje nieczytelne mogą zostać skasowane lub edytowane przez administratora lub moderatora.
10. Zezwala się na umieszczanie odsyłaczy do stron domowych lub do galerii na zewnętrznych serwerach pod warunkiem umieszczenia w poście przynajmniej 5 fotografii. Należy przy tym zaznaczyć autora fotografii jeżeli jest inny niż piszący post.
11. Zabrania się umieszczania reklam ogłoszeń i ofert sprzedaży bez wcześniejszego uzgodnienia treści z Administratorem.



§5
Postanowienia końcowe
1. Wszystkie sytuacje nieobjęte niniejszym regulaminem mogą zostać rozwiązane przez administratora.
2. Korzystania z forum oznacza akceptację regulaminu.
3. Każda zmiana w regulaminie zostanie ogłoszona poprzez wiadomość publiczną i prywatną.
4. Wszelkie pytania odnośnie regulaminu prosimy umieszczać w odpowiednim dziale lub wysyłając wiadomości prywatne do moderatorów lub administratora.