Forum Polskich Bonsaistów
Początkująca osoba szuka rady - Wersja do druku

+- Forum Polskich Bonsaistów (http://bonsaiforum.pl)
+-- Dział: DLA WSZYSTKICH (http://bonsaiforum.pl/forum-3.html)
+--- Dział: FORUM DLA POCZĄTKUJACYCH (http://bonsaiforum.pl/forum-6.html)
+--- Wątek: Początkująca osoba szuka rady (/thread-2574.html)

Początkująca osoba szuka rady - Everrion - 01-26-2017

Witam,
niedawno dostałem na prezent drzewko. Zawsze chciałem mieć własne
dlatego chciałem podejść do tego poważnie.

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki to rodzaj drzewka?

Jak się nim zajmować?
Jak często podlewać?
Jestem totalnie zielony w takich sprawach.
Martwi mnie tylko, że niektóre listki są żółte.

Jak temu zaradzić?
Kupiłem ziemię Akadame oraz nawóz Bonsai Master i jeden w płynie firmy Nohelgarden. Nie wiem czy dobre.
Bardzo proszę o pilną odpowiedź.
Z góry dziękuję

Początkująca osoba szuka rady - popek2002 - 01-26-2017

Cześć,
To jest prawdopodobnie azalia ( lub jakiś kuzyn o podobnych wymaganiach). Liście zrzuca bo musi się jeszcze zaaklimatyzować.
O jej wymaganiach poczytaj sobie w internecie (albo poszukaj na forum, może coś znajdziesz). Z nawozem i przesadzeniem poczekałbym do wiosny.
Powodzenia w poszukiwaniach i opiece nad roślinką Big Grin
Ps: Mi się podoba Smile

Początkująca osoba szuka rady - jm48 - 01-26-2017

Mocne wyzwanie jak na początek.
Rodzaj Azalia, setki gatunków.
Jak dla mnie, a przez wiele lat miałem i mam sporo roślin, najtrudniejszy w utrzymaniu rodzaj.
Próbowałem ze trzy razy, nie udało mi się utrzymać w jako takiej kondycji dłużej jak dwa sezony. Potem już odpuściłem.

Re: Początkująca osoba szuka rady - Everrion - 01-26-2017

Dziękuję bardzo za odpowiedź Smile

Początkująca osoba szuka rady - MaciekMM - 01-27-2017

Everrion napisał(a):Kupiłem ziemię Akadame