07-10-2013, 12:49 AM
Cześć
Odpowiedź na 1 pytanie Dlaczego ?
Podejście do kompozycji to oczywiście sprawa subiektywna i dlatego napisałem "jak dla mnie". A dlaczego ? Ano dlatego że według mnie przecinający drzewo w poprzek biały długi badyl odciąga uwagę patrzącego od głównego obiektu czyli od żyjącego drzewa. No chyba że taki był zamysł autora ale moim zdaniem drzewko jest bardzo fajne, a ten nieco zbyt długi kawałek pod wierzchołkiem mozna by skrócić optycznie przez jego ściągnięcie w prawoskos, co jednocześnie przybliżyłoby chmurkę wierzchołka do reszty korony.
Odpowiedź na 2 pytanie Dlaczego ?
Ja i myslę że nie tylko ja, do sztuki bonsai podchodzę literalnie, czyli że jest to drzewo w donicy, w rozumieniu drzewo jak najbardziej się tylko da naturalne, a nie wytwór autorski twórcy. Dlatego wszystko co się w nim przedstawia powinno mieć wytłumaczenie czy odniesienie w naturze. Także jak wytłumaczyć naturalnie jin w środku korony, że niby co tą jedyną gałąź wiatr złamał, czy akurat tylko ją zżarły robactwo czy patogen ? Wierzchołek może być nadłamany lub nadpalony przez pożar wierzchołkowy lasu, a najniższe gałęzie zamierają z powodu zacienienia przez wyżej rosnącą koronę.
Odpowiedź na 3 pytanie Dlaczego ?
Nie lubię odpowiadać pytaniem na pytanie, ale tutaj złamię tą zasadę i się zapytam. Dlaczego ta sosna na zdjęciu poniżej, ma tylko resztki martwych gałęzi, a właściwie tylko już tylko krótkie sęki a nie całe długie martwe gałęzie ?
pozdrawiam
Tadek Bednarczyk
Odpowiedź na 1 pytanie Dlaczego ?
Podejście do kompozycji to oczywiście sprawa subiektywna i dlatego napisałem "jak dla mnie". A dlaczego ? Ano dlatego że według mnie przecinający drzewo w poprzek biały długi badyl odciąga uwagę patrzącego od głównego obiektu czyli od żyjącego drzewa. No chyba że taki był zamysł autora ale moim zdaniem drzewko jest bardzo fajne, a ten nieco zbyt długi kawałek pod wierzchołkiem mozna by skrócić optycznie przez jego ściągnięcie w prawoskos, co jednocześnie przybliżyłoby chmurkę wierzchołka do reszty korony.
Odpowiedź na 2 pytanie Dlaczego ?
Ja i myslę że nie tylko ja, do sztuki bonsai podchodzę literalnie, czyli że jest to drzewo w donicy, w rozumieniu drzewo jak najbardziej się tylko da naturalne, a nie wytwór autorski twórcy. Dlatego wszystko co się w nim przedstawia powinno mieć wytłumaczenie czy odniesienie w naturze. Także jak wytłumaczyć naturalnie jin w środku korony, że niby co tą jedyną gałąź wiatr złamał, czy akurat tylko ją zżarły robactwo czy patogen ? Wierzchołek może być nadłamany lub nadpalony przez pożar wierzchołkowy lasu, a najniższe gałęzie zamierają z powodu zacienienia przez wyżej rosnącą koronę.
Odpowiedź na 3 pytanie Dlaczego ?
Nie lubię odpowiadać pytaniem na pytanie, ale tutaj złamię tą zasadę i się zapytam. Dlaczego ta sosna na zdjęciu poniżej, ma tylko resztki martwych gałęzi, a właściwie tylko już tylko krótkie sęki a nie całe długie martwe gałęzie ?
pozdrawiam
Tadek Bednarczyk