• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jaki drut
#1
Witam, jestem bardzo początkującym uczestnikiem forum, w zasadzie jeszcze nie zacząłem nic w tym temacie. Narazie zbieram informacje i chciałem się dowiedzieć coś na temat drutów. Jaki drut używa się do formowania drzewek, nie znalazłem tej informacji używając opcji szukaj.
Chodzi mi głównie o średnice i materiał (miedz, mosiądz, stal, aluminium) czy to jest obojętne dla naszych drzewek?
  Odpowiedz
#2
Odpowiedź znajdziesz w opcji - KSIĘGARNIA tam wpisz:
Harry Tomlinson "Bonsai"
Andrzej Płochocki "Bonsai"
Wolfgang Kowollek " Robimy bonsai"
Horst Stahl "Bonsai ... itd itd
Wykaż trochę własnej inwencji bo pytasz się o sprawy absolutnie podstawowi i szkoda czasu aby o nich tutaj pisać.
Włodzimierz Pietraszko
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.bonsai.pl">www.bonsai.pl</a><!-- w -->
  Odpowiedz
#3
Drut:
Może być praktycznie każdy jeden. Chodzi bardziej o aspekt wizualny czy też estetyczny.
Najlepszy jest drut miedziany. Dlaczego? Z kilku powodów. Związki tlenku miedzi który powstaje na drucie ma właściwości bakteriobójcze i grzybobójcze. Odpowiednio przygotowany drut jest mocny i elastyczny zarazem - pozwala dość cienkim drutem wygiąć dość grubą gałąź przy czym wygląda estetycznie na roślinie lub jest zupełnie niewidoczny.
Minusy: drogi, trzeba go umiejętnie przygotować (wyżarzyć)

Aluminium oksydowane lub też pokryte ciemnym barwnikiem specjalnie przygotowanym stopem do drutowania bonsai. Drut nie należy do tanich ale jest niedrogi w porównaniu do jakości i można go dostać we wszystkich wymiarach potrzebnych do formowania. Jest jedynym drutem oprócz miedzianego który jest akceptowalny przy formowaniu bonsai i bonsai wystawowych. Kwestia estetyki gra tu pierwszorzędną rolę.

Czyste aluminium srebrne (bez żadnych dodatków). Twardnie pod wpływem wyginania. Jest jasne co powoduje że widać go bardzo na roślinie. Może się utleniać tworząc trudne do usunięcia zacieki na roślinach. W miarę tani.