• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zbyt duża ilość nasion
Witam. Od razu chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym w tych sprawach. Chciałem kiedyś spróbować, więc kupiłem na aukcji trochę nasion i instrukcje do tego + doniczki. I tu zaczyna się problem. Jednego rodzaju drzewek(Paulownia tomentosa) było ponad 100 nasionek. Wszystkie wsypałem do jednej doniczki, tak jak było napisane w instrukcji. Jednak teraz(po upływie 2 tygodni) zaczęły kiełkować i zdałem sobie sprawę, że jest ich już ponad 50 i coraz więcej ich dochodzi. Wymiary doniczki: 7cmx7cmx7cm. I tu jest moje pytanie. Czy mogę je jakoś uratować, bo zdaje mi się, że potem nie dam rady ich rozsadzić lub przesadzić. A może mogą razem rosnąć i się połączyć?(ale ja głupi). Z góry thx za odpowiedzi. Pozdrawiam. Smile
  Odpowiedz
Hej wydaje mi się, że jak masz ich tak dużo to możesz poeksperymentować. Część porozsadzać pojedynczo, część parami lub po trzy... Będzie różnorodność. Jednak zanim dojdziesz z tych nasion do czegoś co będzie przypominało bonsai to może minąć ładnych parę latek. Dlatego proponuję nabyć kilka sadzonek większych (KILKULETNICH) I Z NICH ZACZYNAĆ FORMOWANIE.
Ja też jestem początkujący i jak to z początkującymi bywa, chcą mieć szybko efekty lub przynajmniej jakieś namacalne owoce swoich zainteresowań.