• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ficus z marketu styl pół kaskada
#1
Witam

Mój post tyczy się Ficusa zakupionego z marketu w stylu kaskady, poczyniłem nad nim pewne prace które przedstawiam na zdjęciach poniżej. Jako, że jestem początkujący i dopiero od niedawna zacząłem swoją przygodę z drzewkami chciałbym zasięgnąć u Was opinii i rad co dalej, czy przyciąć bardziej liście czy zostawić go na razie w spokoju i niech sobie rośnie.

Ficus po zakupie
   
   

Po przycięciu, wymianie doniczki oraz ziemi
   
   
   
  Odpowiedz
#2
Co ci tu napisać, materiał w porządku ale jakoś tak pusto na tym odcinku schodzącym w dól pasowało by tam coś wszczepić. Jako że jesteś początkujący to narazie poprostu go zostaw w spokoju i niech rośnie. Jak się zapuści to możesz przyciąć i zadrutować ale to pewnie za rok. Pozatym jak narazie jest bardziej na pólkaskade niż na kaskadę. Na kaskadę musiał byś zmienić kat nasadzenia...
Pozdrawiam Tomek
  Odpowiedz
#3
Oczywiście pół kaskada, w tytule posta mam dobrze, w poście wkradł się mały błąd Smile z tego pustego środka pojawia się pąk, jeżeli wypuści to będzie czym uzupełnić Smile
  Odpowiedz
#4
Całkiem ładny materiał.
Pozdrawiam - Bolesław Wujczyk
  Odpowiedz
#5
Mała aktualizacja...
   
  Odpowiedz
#6
Fajny. Zagęszcza się. Zastanawiam się tylko dlaczego nie chcesz przeformować trochę gałęzi w chmurkach, byłby ciekawszy moim zdaniem. Później , kiedy część z nich zgrubieje będzie już ciężko
  Odpowiedz
#7
Błaniu przecież ma dwie gałązki które będzie zapuszczał w tamtym kierunku.
Pozdrawiam - Bolesław Wujczyk
  Odpowiedz
#8
Dla mnie jakiś taki za spokojny ale może to kwestia gustu... chodziło mi o nadanie takiego dramatyzmu poprzez poprzeginanie lekko w dół niektórych gałązek w chmurkach. Coś na tej zasadzie:
   

Dzięki temu zrobi się też trochę miejsca i fikus zacznie bardziej ochoczo wypuszczać nowe pędy. A tak będzie przeciągał obecne w górę i to wszystko , bo taka jego natura zresztą.
  Odpowiedz
#9