• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prośba o kilka rad i identyfikację gatunku drzewka
#1
Cześć
Jakieś 2 tygodnie temu kupiłem drzewko w castoramie. Potrzebuje kilku rad, jestem całkowicie zielony w uprawie roślin(mój zawód to mechanik, z roślinami nic do tej pory wspólnego nie miałem), szczerze powieszawszy to nawet nie wiem, czy to jest drzewko bonsaiSmile
Oto moje pytania:
- jaki to jest gatunek? Według zdjęć na internetach jest to Fikus tępy, ale pewności nie mam,
- jak to podlewać? Różne rady znalazłem, jedni zalecają codziennie, inni raz na 2-3 dni. O wilgotności powietrza już wiem. Czy stojąc na parapecie, gdzie nie pada bezpośrednio światło na roślinę ma odpowiednie warunki?
- roślina nadal jest w doniczce i glebie, w której ją kupiłem. Przesadzać, czy jeszcze dać jej czas?
- znajduje kilka liści opadniętych z rośliny średnio raz na 3-4 dni. Jest to normalne zjawisko?
- kiedy mogę zacząć wstępnie formować roślinkę? Posiada już odrosty, póki co nic nie przycinałem ani nie odginałem - rośnie bez mojej ingerencji,
- w razie przycinania - jakie maści powinienem kupić? Poszukuje nazwy, abym mógł w internecie zakupić. Ewentualnie mogę prosić o adresy sklepów z takimi specyfikami oraz narzędziarzami do pielęgnacji bonsai na terenie Szczecina

Poniżej zdjęcia mojej rośliny

[Obrazek: DSC_0024.jpg]

[Obrazek: DSC_0025.jpg]

[Obrazek: DSC_0026.jpg]

[Obrazek: DSC_0027.jpg]

Jeśli napisałem w złym dziale to proszę o podanie działu, w którym powinienem temat założyć. Dziękuję za odpowiedzi i wszelkie radySmile
Gdyby wszystko układało mi się jak moje drzewko....
  Odpowiedz
#2
Tak to fikus tępy...