• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wiąz chiński z OBI
Cześć, 
W czerwcu 2023 roku kupiłem bonsai z chińskiego wiązu (Ulmus parvifolia) w markecie Obi. Chciałbym dokumentować jego rozwój i podzielić się postępami. Jestem początkujący, więc wszelkie porady będą mile widziane Smile

Na razie mam zdjęcia słabej jakości z tłem usuniętym przez AI, ale wkrótce dodam lepsze. Drugie zdjęcie z lipca 2023 po przesadzeniu i pierwszym cięciu.

Załączone pliki Miniatury

Odpowiedz
bry,
pomijając kwestię jakości tego kołeczka, jedną z umiejętności - powinna przyjść z wiedzą i praktyką - jest rozpoznanie naturalnych cech materiału kwalifikującego go do okreslonego stylu. tutaj byłoby to hokidachi, bo tak to masz teraz kołek z pięcioma na krzyż odrostami, z których listowie nie jest nawet w stanie zamaskować urąbanego przez chińczyka pieńka
BTW nie umiem dokładnie rozpoznać, co to za ziemi użyłeś, ale nie przypomina żadnego sensownego podłoża. chyba kolejna lekcja do przerobienia

swoją drogą 2 lata po pierwszych zakupach wydawałoby się, że powinieneś mieć lepsze oko do materiałów. a jak reszta, zwłaszcza ten dąb korkowy?

jsz
  Odpowiedz
Tak, jakość materiału jest jaka jest – wybrałem ten, ponieważ miał najgrubszy pień spośród dostępnych w markecie w tamtym momencie + niska cena.

Obecnie rośnie w marketowej ziemi (torf, włókna kokosowe). Nie zauważyłem, aby to jakoś negatywnie wpływało na jego wzrost. Planuję zmienić na mieszankę nieorganiczną po tym jak zrobię odkład ziemny (przyszły sezon), w tym momencie nebari i korzenie są bardzo słabej jakości.

Masz rację, styl hokidachi rzeczywiście mógłby tu pasować, szczególnie biorąc pod uwagę dużą liczbę odrostów w okolicy krawędzi cięcia. Jednak zdecydowałem się pójść bardziej w kierunku moyogi. Moim celem jest uzyskanie pnia, który będzie płynnie zwężał się ku wierzchołkowi.